عقل و دین

بیان مسائل دینی به زبان عقلی

عقل و دین

بیان مسائل دینی به زبان عقلی

فرهنگ شیعه (140):

مادام میشن،خبرنگار فرانسوی،بعد از انقلاب یمن،سفری به آنجا می کند تا از وضع و اوضاع یمن انقلابی،گزارش برای چاپ در روزنامه تهیه کند.نتیجهء سفر این خانم خبرنگار،سلسله مقالاتی بود که در آن سالها در ده شمارهء روزنامهء خود منتشر کرد.از جالب ترین نکات گزارش او،ارائهء گوشه ای از تصویر امام فرقهء زیدیه و امت او بود.

قبل از نقل قسمتهائی از گزارش های این خانم خبرنگار،شاید یادآوری این نکته بی مورد نباشد که مرکز زیدیه،یمن است که مردم آن،همواره به دنبال امام قائم بالسیف ای هستند که شمشیری از کمر آویخته باشد!اینک قسمتهائی از گزارش مادام میشن که نقل می شود: اطرافیان امام زیدیه - امام البدر- افرادی دنیا دیده و خارجه رفته هستند - زیرا به عربستان رفته اند!!!...معمولا با خبرنگاران خارجی،در عربستان سر و کار داشته اند...در این سفر،یکی از افراد خارجه رفته - یعنی عربستان رفته - را میزبان من کردند...تا دنیا دیده و آداب معاشرت چشیده باشد و بتواند با من خارجی به زبان خارجی صحبت کند...این آقای دنیا دیده،در همان اولین برخورد،از من سؤال کرد:خانم!خوب پس اسلحه تان کو؟ گفتم ما اسلحه نداریم...قلم داریم و خبرنگاریم...! گفت امام شما مگر کیست؟ما امام نداریم! گفت:پس پدرسوخته ناصر[جمال عبدالناصر،رئیس جمهور مصر]،امام شما را هم گرفته؟از کی شما امام ندارید؟ گفتم خیلی وقت است.تقریبا بعد از انقلاب کبیر فرانسه بود که همهء امام های ما رفتند.حالا دیگر بی امامیم! گفت پس به همین علت هم هست که اسلحه را زمین انداختید دیگر؟بعد سؤال کرد:رژیم شما چیست؟گفتم رژیم ما جمهوریت – قمهوریت - است...بلافاصله به شدت عصبانی شد و شروع کرد به فحاشی به ناصر که:این زن ناصر،هم بر فرانسه حکومت می کند و هم بر صنعا؟زن ناصر،دیگر چه کاره است؟

که فهمیدیم چون انقلابیون - جمهوری خواهان - صنعا را گرفته امام را به کوهها پرت کرده اند و دارد در آنجا می جنگد...از رادیو صنعا که پایتخت یمن است مدام شعار القمهوریه!...جمهوریه بر ما حکومت می کند...امام رفت...جمهوری آمد...پخش می کنند و چون این اسم هم اسم مؤنث است از این رو این پیروان خارجه رفته و دنیا دیدهء امام خیال کرده اند که الجمهوریه اسم زن ناصر است! و ناصر،امام مفترض الطاعه را گرفته و او را از یمن(و از فرانسه!)بیرون انداخته،زن خود را،هم بر فرانسه و هم بر مردم مسلمان یمن،حکومت می دهد - یعنی ژنرال دوگل،زن ناصر است لابد!پدر جهل بسوزد که چه قدر انسان را و یک ملت را،حتی ملت مسلمان شیعه را زشت می کند؟و چه ساده و خنده آور،بازیچهء دشمن!

ادامه دارد...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.