عقل و دین

بیان مسائل دینی به زبان عقلی

عقل و دین

بیان مسائل دینی به زبان عقلی

وظایف ما در مورد اسلام:(4)

هرچند که خداوند،حافظ دین خویش است و نباید برای از دست رفتن آن دلسوزی کرد؛امّا ما برای خودمان و آیندهء دینی خودمان باید دل بسوزانیم که مبادا فردا نسلی پوک و پوچ بر سر کار بیاید و مردم ما را تشکیل دهد.

به بهانهء دعا و شفاعت و توسّل به اهل بیت(علیهم السلام)،این مردم را به سگ بودن دعوت می کنند و پیروان راه و رسم علی و حسین و زینب(سلام الله علیهم)را به صورت سگان علی و حسین و زینب در می آورند و حتّی چهار دست و پا روی زمین راه رفتن و «عوعو» کردن!

انگار- العیاذ بالله – اهل بیت رسول الله(ص)،خانواده ای ارمنی هستند که سگ دوست داشته باشند و سگ در خانه راه دهند و نگاه دارند!!!آنهم انسانهائی که به جای معرفت و کمال و عمل و جهاد و حرکت و ایثار و خدمت،برای نجات خود و جلب شفاعت معصومین(ع)،دُم بجنبانند و عوعو کنند و تملّق گویند!

مگر نه اینکه انسان دارای مقام خلافت خدائی است و امانتدار خاصّ خدا و مسجود فرشتگان و مأمور به اینکه خُلق و خوی خداوندی بگیرد؟آخر چه معنائی دارد این همه ذلّت و پستی و تملّق و تشبّه به حیوانی نجس مثل سگ؟؟؟!!!

به بن بست رسیدن روشنفکران این عصر و شکست علم در این ادّعا که جانشین شایستهء مذهب شود و سر در آوردن آن از سلاح اتمی و ناتوانی ایدئولوژی ها و بویژه،آشکار شدن نارسائی ها و کژی های غرب و شرق،نوید تولّد دوبارهء اسلام و بعثت اسلامی وجدانها را در این عصر می دهد.

یکی دیگر از علل و عوامل این بازگشت به سوی خدا و جست و جوی ایمان در این نسل،این است که دیگر مذهب را از پشت پرده های زشت و کهنهء ارتجاع نمی بیند.پرده هائی که صدها لکّهء تیره و چرکین ریا و تخدیر و جهل و تعصّب و خرافه و توجیه و محافظه کاری و ...نمی بیند؛بلکه ایمان،بی نقاب و بی پرده،چهرهء زیبا و روشن خویش را نمایانده است.

ادامه دارد...

نظرات 1 + ارسال نظر
sina پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 ساعت 09:26

درود. این که کل معنی مطلبتون درسته شکی نیست. که هر انسانی دارای کمالات و ارزشی هست که قاعدتا باید در قالب ارزشهای انسانی به آن پرداخته شود. اما چرا برای بیان یک مفهوم درست اجازه دارید مساله ای کاملا غلط رو هم در بین مطلبتون بیان کنید؟ از سگ به عنوان یک موجود نجس نام بردن موضوع کاملا نادرستیه. دور از مطالبی که در مورد نحس خواندن سگ ضمن ورود مسلمانان به ایران در شبکه های اجتماعی وجود داره که چندان هم بیراه نیست قکر میکنم نجس خواندن مخلوقات خداوند کار درستی نباشه. ضمن این که به طور یقین معتقدم که بسیاری از انسانها در مقابل وقاداری و قدرشناسی سگها کم می اورند.

سلام.فرض می کنیم که فرمایش شما در مورد سگ و سایر مخلوقات خدا درست باشه:آیا می توان شرافت ذاتی و نیز قدرت انتخاب و اراده و سایر کمالات اکتسابی انسانها رو نادیده گرفت و اونا رو با موجوداتی مثل سگ مقایسه کرد؟گیرم که برخی انسانها بد باشن یا برخی سگ ها(مثل سگ اصحاب کهف )وفادار باشن؟
تازه نجس بودن سگ،ربطی به تاریخ و موضوع حمله به ایران و ... نداره؛بلکه از همان اولی که احکام اسلام توسط پیامبر بیان شده،به نجس بودن سگ و خوک،اشاره شده و البته این هیچ ربطی به میکرب و ویروس و ... نداره؛چون بلا استثناء،همهء حیوانات و حتی پاکترین انسانها هم در درون بدن و خون شان،میکروب و ویروس و ... وجود داره و مثلا نمی شه گفت فلان انسان شریف،مثلا ادرار یا مدفوعش پاکه و به قول بعضی ها متبرک و قابل خوردن...
اگر قصد بحث دارید،بنده با کمال میل حاضرم روی موضوعات مشخص بحث کنیم...موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.